U sklopu projekta koji sufinancira Središnji državni ured za demografiju i mlade pod nazivom “Prvi koraci u roditeljstvu” održana je edukativna interaktivna radionica o važnosti igre u predškolskoj dobi. Naglasak je stavljen na dobrobit igre u rastu i razvoju djeteta kao i o načinu organizacije igre.
Ističemo neke ključne poruke radionice:
- Igra može biti organizirana i neorganizirana.
- Igra je način na koji djeca uče o svijetu, sebi i o drugima. Igranje je dio zdravog razvoja kao i jedenje povrća, zajedničko čitanje knjiga i dobar san.
- Ne postoji ispravan ili pogrešan način igranja.
- Djeci nisu potrebne igračke za igru, ali im je potrebno vrijeme, prostor i sloboda da istraže ideje koje ih zanimaju.
- Kako god izgledalo, djeca kad se igraju, uče.
- Kroz igru djeca razvijaju maštu i kreativnost.
- Igra potiče kognitivni rast, donosi emocionalne i bihevioralne dobrobiti i pozitivno utječe na komunikaciju i pismenost kod djece.
- Djeca imaju i vrlo jaku potrebu za fizičkom igrom koja ima pozitivan učinak na razvoj motorike, izoštrava reflekse, omogućuje kontrolu kretanja te podržava mentalno zdravlje djece.
- Dijete se ne prestaje igrati zato što više ne ide u vrtić i jer postaje prvašić. To je najgore što se može dogoditi za dijete.
- Dok djeca kreću u školu, igra je i dalje važna.
- Istraživanja pokazuju da učenici obraćaju više pozornosti na svoj rad nakon nestrukturirane pauze za igru jer igra pojačava znatiželju, a znatiželjan um spreman je učiti.
- Važno je i da se roditelj igra sa djetetom jer se za vrijeme igre stvaraju, potiču i jačaju veze između djece i roditelja. Gradi se ljubav, poštovanje i povjerenje. Takva igra postaje zalog za budućnost i pomaže da roditelji postanu i ostanu referentna točka svoje djece za sva pitanja koja mladi znatiželjni umovi imaju u procesu svog odrastanja.
- Najveći izazov je iskoristiti priliku i pretvoriti igru u pravi odgoj.
*Ovaj Projekt provodi se uz financiranje Središnjeg državnog ureda za demografiju i mlade u svrhu pružanja podrške roditeljstvu. *